Adam Grant – Het kan ook anders

Adam Grant – Het kan ook anders

In zijn boek Het kan ook anders beschrijft organisatiepsychologie en New York Times bestsellerauteur Adam Grant het belang van originaliteit en hoe je ook daadwerkelijk met dat geweldige idee aan de slag kunt gaan. Daarbij is het raadzaam om te kijken hoe anderen die succesvol waren met hun grote idee, dat hebben aangepakt.



Grant benadrukt dat ‘originaliteit’ niet moet worden verward met ‘creativiteit’. Hij ziet originele mensen meer als mensen die hun creativiteit en visie ook daadwerkelijk concreet hebben ingezet. Daar waar het bij creativiteit alleen blijft bij het idee, gaat het bij originaliteit ook om het uitwerken van dat idee. Om er ook echt iets mee te doen. Vaak gebeurt dit niet, omdat mensen volgens Grant bang zijn om afgewezen te worden of om belachelijk gemaakt te worden als ze hun ideeën openbaar maken. Hoe je de originaliteit het meest succesvol inzet in je organisatie? Zorg voor een verzameling totaal verschillende mensen. Volgens Grant gaan er dan goede dingen gebeuren. Als je in je organisatie kiest voor allemaal hetzelfde type mens, dan is het tegenovergestelde het geval. In Het kan ook anders laat hij zien hoe je originaliteit kunt oproepen, hoe je zelfstandig kunt leren denken en hoe originaliteit je positie in een bedrijf kan verbeteren.

Boek gegevens

Pagina’s 320
Uitgever Lev.
Taal Nederlands
ISBN 9789400508880
Vertaald Ja
Uitgegeven januari 2018
Bestel BOL.com of tweedehands (functie nog niet beschikbaar)

Over de auteur

Adam Grant (1981) studeerde organisatiepsychologie aan Wharton en Harvard. Hij wordt gezien als een van de invloedrijkste managementdenkers van zijn generatie en staat bekend om zijn theorieën over het vinden van betekenis en motivatie in het leven. Zijn drie boeken, waaronder de Engels editie van Het kan ook anders (Originals) behaalden stuk voor stuk een plek op de New York Times besteller list. Tijdens zijn studie werkte hij als goochelaar.

Geef een reactie

Sluit Menu