In ‘De data economie: waarom data het nieuwe geld is, wat betekent dit voor onze economie en hoe je hierop in kunt spelen’ laat professor Viktor Mayer-Schönberger (verbonden aan Oxford University) zien dat onze economie de komende tijd drastisch gaat veranderen.
Viktor Mayer-Schönberger & Thomas Ramge
Daar waar nu alles om geld draait, draait straks alles namelijk om data. Mayer-Schönberger schreef dit boek vol pakkende inzichten samen met journalist Thomas Ramge (The Economist) en toont aan waarom digitale marktplaatsen zoals Amazon, Google, Facebook, Booking.com en Uber steeds belangrijker worden in onze hedendaagse economie. Deze bedrijven zullen in de visie van Mayer-Schönberger en Ramge zelfs de rol van de de huidige multinationals en banken weleens helemaal kunnen gaan vervangen. Hoe lang dat duurt? Daar heeft Mayen-Schönberger nog geen duidelijk antwoord op. ‘We moeten ons de nieuwe technologische mogelijkheden eigen maken en doorgronden. Dat vergt tijd,’ zei hij eind januari 2018 in een interview met het AD.
Boek gegevens
Pagina’s | 320 |
Uitgever | Maven Publishing |
Taal | Nederlands |
ISBN | 9789492493330 |
Vertaald | Ja |
Uitgegeven | januari 2018 |
Bestel | BOL.com of tweedehands (functie nog niet beschikbaar) |
Over de auteur
Viktor Mayer-Schönberger (1966) doceerde eerst aan Harvard en is nu hoogleraar aan de Oxford University. Hij studeerde rechten en richtte op twintigjarige leeftijd het softwarebedrijf Ikarus op, dat later zou uitgroeien tot een van de belangrijkste softwarebedrijven van Oostenrijk. Hij schreef het boek ‘De Big Data revolutie’ (samen met Kenneth Cukier) over hoe data-explosie vragen kan beantwoorden. Mayer-Schönberger onderzoekt met name wat de rol van informatietechnologie is op onze hedendaagse economie. Thomas Ramge is tech-journalist bij het Duitse ‘Brand Eins’ en bij The Economist. Hij schrijft voornamelijk over de impact over informatietechnologie op bedrijven en de samenleving.